DS 3 CROSSBACK: A HIGH-TECH STÍLUS IKONJA

Művészi stílusával és szokatlan arányaival, 100%-ban elektromos hajtású E-TENSE változatával, exkluzív újításaival és kifinomultságával… a DS 3 CROSSBACK kitolja a határokat. A modell teljesen új platformja mind műszaki, mind stilisztikai szempontból új lehetőségeket kínál. A városi közlekedésre és hosszabb utakra egyaránt alkalmas DS 3 CROSSBACK a hagyományokra fittyet hányva, a látványos technológiákat helyezi előtérbe: DS MATRIX LED VISION fényszórók, az automatikusan kiemelkedő, süllyesztett kilincsek, teljesen digitális vezetőhely stb. Avantgárd megjelenése mellett az autó a vezetést segítő rendszerek (2. szintű autonóm vezetés) gazdag kínálatával, valamint rendkívüli kényelemmel és minden eddiginél jobb hangszigeteléssel rendelkezik.

Az elegáns és vonzó DS 3 CROSSBACK elsősorban azokat az ügyfeleket fogja meghódítani, akik a legújabb technológiákkal felszerelt, stílusos és egyben dinamikus SUV modellt keresnek.

A DS 3 CROSSBACK tökéletesen illeszkedik a DS második generációjába, melyet magas szintű technológiai tartalom és kifinomultság jellemez. A DS 3 CROSSBACK modellel a DS Automobiles új fejezetet nyit a márka történetében, melyet a villamosítás fémjelez.
A DS 3 CROSSBACK E-TENSE változata 100%-ban elektromos hajtású lesz; ez azonban semmilyen kompromisszumot nem jelent a stílus tekintetében.”

Yves Bonnefont, a DS Automobiles vezérigazgatója

„A DS 3 CROSSBACK az autózás újfajta élményét kínálja és a DS 7 CROSSBACK-kel indított szolgáltatási színvonalat nyújtja. Ebben az autóban minden együtt van az egyéniségüket tükröző gépkocsit kereső, igényes vevők meghódításához.
A szép dolgokat kedvelőknek bizonyára tetszeni fog modellünk művészi dizájnja, az utastér kreativitása és a legkisebb részletekre való odafigyelés.
A DS 3 CROSSBACK a DS márka esszenciája: kifinomultság és technológia kompakt karosszériában. Meghatározó szerepe lesz a  DS Automobiles növekedésében”

Eric Apode, a DS Automobiles termékfejlesztési igazgatója

ERŐT SUGÁRZÓ, MŰVÉSZI DESIGN…

„Tökéletes arányaival mind oldal-, mind hátulnézetből, nagyméretű kerekeivel, visszafogott hosszúságával, valamint  impozáns megjelenésével a DS 3 CROSSBACK első pillantásra kitűnik a többi autó közül. A letisztult vonalú, erőtől duzzadó, szoborszerű karosszériát a varázslatos, egyedi világítótestek teszik még látványosabbá.” – ezekkel a szavakkal írta le Thierry Metroz, a DS Automobiles formatervezési igazgatója a DS új alkotását.

 

Első ránézésre szembetűnik a DS 3 CROSSBACK prémium kategóriás SUV jellege és kompakt felépítése: 4,12 m-es, visszafogott hosszúság, nagyméretű kerekek (690 mm, 18’’ keréktárcsák), hasmagasság stb.

 

Elöl, a művészi kivitelű, cizellált, emblematikus DS WINGS hűtőrács, a függőlegesen elhelyezett, gyöngysorszerű
LED-es nappali menetfény, és az elnyújtott formájú DS MATRIX LED VISION lámpák (olvassa el az 6. oldalt) modernséget és nagy teljesítményt tükröznek. A nagyméretű, vízszintes vonalvezetésű motorháztető tovább fokozza ezt a benyomást.

 

A legapróbb részletek gondos kidolgozása mindenütt látható. Az erre utaló jelek már az autó külsején is megfigyelhetők:

  • az alsó ablakszegélyek rejtve vannak,
  • a süllyesztett kilincsek tökéletesen belesimulnak a karosszériába,
  • a tetővonal letisztult, látható antenna nélkül,
  • a tető a karosszériától eltérő színű fényezéssel személyre szabható,
  • a B-oszlop cápauszonyra emlékeztet,
  • a krómozott, dupla kipufogócsövek szimmetrikusan vannak elhelyezve.

 

A CROSSBACK felirattal összekötött, finom metszésű és korszerű technológiával készült lámpák is hozzájárulnak az elegáns megjelenéshez.

 

Süllyesztett kilincsek

A süllyesztett kilincsekkel az elegancia és a technológia egyaránt érvényesül. Nyár elején, a DS X E-Tense álomautón elő-premierként bemutatott exkluzív technológia egyedülálló ebben a kategóriában. Az elv egyszerű: az ajtókilincsek akkor álnak a vezető, illetve az utasok rendelkezésére, amikor szükség van rájuk, egyébként belesimulnak az autó oldalfalába. Sőt, az innovatív, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer (ADML PROXIMITY) estén, csak közel kell menni az autóhoz, és egy 1,5 méter sugarú körön belül az autó magától kinyílik, a négy kilincs automatikusan kiemelkedik, és a vezetőnek csak ki kell nyitnia az ajtót, hogy beüljön a volánhoz. Az autótól való eltávolodáskor az ajtókilincsek visszahúzódnak, és a gépkocsi automatikusan bezáródik.

 

 

… HOGY ÖRÖMÉT LELJE AZ AUTÓBAN

Személyre szabás, hogy a DS 3 CROSSBACK igazán a sajátom legyen

Kezdjük a külsővel: tízféle keréktárcsa, tízféle karosszériaszín – köztük a DS X E-Tense álomautó Millenium kék színe – és háromféle tetőszín képezi a gépkocsi személyre szabásának alapját. Ennek eredményeként a különféle kombinációk széles választéka áll rendelkezésre az autó teljesen személyre szabott kialakításához.

 

A személyre szabás legfontosabb részét az öt DS Inspiráció – DS MONTMARTRE, DS BASTILLE, DS PERFORMANCE Line, DS RIVOLI, DS OPERA – és a „La Première” névre keresztelt, bevezető limitált széria jelenti. Ezek az Inspirációk határozzák meg az autó belsejének stílusát, melyek segítségével az egyéniséget tükröző, otthonos tér alakítható ki: szemcsézett bőr vagy Nappa bőr kárpit „Art Leather” kivitelben, gyöngyszem-öltéses vagy gyémánt mintás dísztűzés, fonott mintás kárpit, Alcantara®, teljes bőr bevonatú kormánykerék, a légzsákot takaró kormányközepet is beleértve, fém díszítőelemek „Clous de Paris” gillos mintával stb.

 

Az autó külső megjelenését meghatározó DS Inspirációkat, a motorháztető és az ajtóküszöbök díszítéséhez hasonlóan, különleges kidolgozású részletek, illetve első és hátsó díszítések egészítik ki, melyek selyemfényű, vagy texturált, csillogó fekete fémből készülhetnek.

 

A legapróbb részletek gondos kidolgozása a végletekig fokozott kifinomultság érdekében

A DS-ek belső terének egységes stílusa a középkonzolon is megfigyelhető. A DS 3 CROSSBACK – DS 7 CROSSBACK modelltől átvett – felsőkategóriás kivitelű, elegáns középkonzolja, melyen a sebességváltó kar, a két sorban elhelyezett billenőkapcsolók és az elektromos fék kapcsolója van elhelyezve, az utasok mindennapi igényeit is kielégíti: az okostelefon elhelyezésre és feltöltésére kialakított hely, számos rakodóhely, köztük a pohártartók, valamint az eltolható széles és praktikus kartámasz.

A legapróbb részletek gondos kidolgozását jól mutató DS-mintázat – amely a márka egyedi ismertetőjele és emblémája is egyben – grafikus formában, a belső tér stílusát meghatározó számos elemen megjelenik: érintőkapcsolókkal ellátott, látványos középső kezelőpanel, középső és oldalsó szellőzőnyílások (az oldalsók az ajtókba vannak beépítve, hogy minél letisztultabb legyen a műszerfal, és minél jobban érvényesüljön a kidolgozása), a képernyők elhelyezkedése stb.

 

Az érzékek kényeztetése

A DS 3 CROSSBACK a felsőbb kategóriákhoz méltó utazási kényelmet biztosít. Ez ennek a modellnek ez az egyik előnye, követve a DS 7 CROSSBACK példáját.

Természetesen elsődleges szempont az ülések kényelme: a vezető- és utasoldali ülés kagylós kialakítású, és a kiváló kényelem érdekében kétféle tömörségű, újszerű habszivacs borítással van ellátva. Ne feledkezünk meg azonban az elektromos állítás, a masszázs-, valamint a fűtési funkciókról sem, amelyek szintén szerepelnek az autó kínálatában.

Az autó menet közben is első osztályú kényelmet biztosít, ami a DS 3 CROSSBACK platformja által biztosított csökkentett rezgéseknek köszönhető.

Az akusztikai komfort különösen kifinomult tervezőmunka eredménye, amit a tervezők szakértelmének és az új platformnál alkalmazott technológiák társításával sikerült elérni. Az autó hangszigetelését a végletekig fokozták, például az ajtóknál használt vastagabb lemezzel, a különös gonddal megtervezett légterelő zónával, a vastagabb üvegekkel és az akusztikus szélvédővel.

Ilyen hangszigetelés mellett, és a DS 7 CROSSBACK-nél már elért DS LOUNGE hatás érdekében a DS szakemberei a francia FOCAL céggel együttműködve dolgozták ki a DS 3 CROSSBACK audiorendszerét. A FOCAL, amely már régóta a partnerünk (DS E-TENSE, DS 7 CROSSBACK, DS X E-Tense), a DS mérnökeivel és szakemberivel együttműködve egy nagy teljesítményű, ELECTRA® névre keresztelt Hi-Fi rendszert fejlesztett ki, amely a DS 3 CROSSBACK modellnél, a kivételes hangzás érdekében 12 hangszóróval és egy 515 W-os erősítővel van ellátva. A hangszórók ideálisan vannak elosztva az utastérben, például a hátsó magassugárzók a cápauszony formájú B-oszlopban kaptak helyet. A rendszer kiegyensúlyozott, pontos, élethű, térhatású hangzást, egyedülálló akusztikai hatást, és a hangtér rendkívül precíz pozícionálását biztosítja.”

 

..ÉS VALÓGI HIGH-TECH ÉLMÉNYT KAPJON

 

100%-ban elektromos: DS 3 CROSSBACK E-TENSE

A DS 3 CROSSBACK-kel valóra válik a stílusos elektromos autó álma. A merész stílusú autó 2019 második félévétől már egy nagy teljesítményű, 100%-ban elektromos hajtású motorral lesz kapható. Ez azt jelenti, hogy 300 km lesz az autó hatótávolsága (WLTP menetciklus, 2019-es előírások), ami 450 km-nek felel meg (NEDC menetciklus), és az akkumulátor 30 perc alatt 80%-os szintre tölthető fel. Az ígéretes teljesítmény mellett az autó változatlanul nagy helykínálatot biztosít, ami az akkumulátor platform alatti ötletes elhelyezésének köszönhető. A sima, zökkenőmentes, csendes működés és az autó dinamizmusa pedig rendkívüli vezetési élménnyel kecsegtet.

 

Már 2019 közepétől rendelhető lesz a nagy teljesítményű és könnyen kezelhető elektromos motor

 

Az DS 3 CROSSBACK elektromos hajtáslánca a következő elemekből áll:

 

  • egy 100 kW-os/136 lóerős elektromos motor
  • egy 50 kWh-s lítium-ion akkumulátor
  • egy fékenergia-visszanyerő rendszer
  • egy fedélzeti töltő, amely a piacon kapható minden töltőtípushoz használható (háztartási, fali és szupergyors töltő 100 kW-ig)
  • egy szériában szerelt, nagy teljesítményű hőszivattyú, amely az akkumulátor optimális hőszabályozását, és az utastér hatékony termikus komfortját biztosítja.

 

 

Ennek eredményeként az autó a következő szolgáltatásokat nyújtja:

 

  • WLTP menetciklus szerint mérve 300 km-es, az NEDC menetciklus szerint mérve pedig 450 km-es hatótávolság
  • akár 20% energia a fékezésből generálva (városban)
  • 260 Nm nyomaték
  • gyorsulás: 0-50 km/h 3,3 sec és 0-100  km/h 8,7 sec alatt
  • teljes feltöltés 5 óra alatt egy 11 kW-os, háromfázisú háztartási fali töltőről, és 80 %-os töltés 30 perc alatt egy 100 kW-os nyilvános gyorstöltőről

 

 

Nagy teljesítményű és hatékony erőforrások

A városi autónak született, ugyanakkor utazásra termett DS 3 CROSSBACK a 155 lóerős PureTech benzinmotor legújabb változatával van felszerelve, amely egy nyolcfokozatú EAT8 automata sebességváltóhoz kapcsolódik. Az új motor lendületességet és kitűnő vezetési élményt nyújt. Két másik, 130 és 100 lóerős PureTech motor teszi teljessé a benzinmotor kínálatot, melyek megfelelnek a legújabb Euro 6.3-as előírásoknak. Itt szeretnénk megjegyezni, hogy néhány hónappal ezelőtt a PureTech 130 motor immár egymás után negyedszer nyerte el az Év motorja díjat. Már az autó piaci bevezetésétől kezdve két, 130 és 100 lóerős, Euro 6.2-es BlueHDi dízelmotor is szerepelni fog a kínálatban.

 

Innovatív megoldások

Új ikonhoz új innovációk dukálnak. Ennek szellemében a DS 3 CROSSBACK modellen a Matrix Beam (Glare Free high beam) technológiával készült full LED fényszórók legújabb generációja kerül bevezetésre. A DS MATRIX LED VISION fényszórókkal felszerelt gépkocsiban utazva a vezető tapasztalni fogja, hogy a fénynyaláb automatikusan igazodik az aktuális vezetési körülményekhez, hogy optimális világítást biztosítson. Így, városon kívül folyamatosan bekapcsolt fényszórókkal haladhat, anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt.

Amellett, hogy ezek a fényszórók nagyon látványosak, ebben a kategóriában soha nem látott biztonságot és vezetési kényelmet biztosítanak. A modern, korszerű technológiával készült DS MATRIX LED VISION fényszórók a DS 3 CROSSBACK egyedi megjelenéséhez is hozzájárulnak, ami a DS fontos stílusjegyei közé tartozik.

 

DS MATRIX LED VISION

 

A DS MATRIX LED VISION fényszórókon belül három LED modul található, melyek a tompított fény funkciót biztosítják, és egy MATRIX BEAM modul biztosítja az országúti fény funkciót, amely maga is 15 önálló világító szegmensre van osztva. Ezek a szegmensek a szélvédő felső részén elhelyezett kamera által érzékelt közlekedési feltételektől függően folyamatosan ki-bekapcsolnak. Így, a vezető teljes fényszóróval vezethet, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt: például, az előtte haladó vagy keresztirányban közlekedő járműhöz közeledve, a fénynyaláb másik jármű környékét bevilágító része kialszik, hogy ne legyen zavaró számára, és követi a mozgását.

A világító szegmensek különálló, dinamikus vezérlése lehetővé teszi, hogy a fénynyaláb tökéletesen igazodjon a gépkocsi mozgási pályájához, és a kibocsátott fényerő is alkalmazkodjon az aktuális közlekedési helyzethez.

A mindenkor nyugodt vezetést biztosító DS DRIVE ASSIST, innovatív vezetést segítő rendszer utat nyit az önvezető funkcióval rendelkező autó megalkotása felé. A fedélzeti radarnak és kamerának köszönhetően a DS 3 CROSSBACK alkalmazkodik a közeledési feltételekhez: automatikusan követi a vezető által választott menetpályát a sávon belül, és automatikusan szabályozza az autó sebességét a biztonságos követési távolság betartása érdekében. Szükség esetén akár teljesen meg is állíthatja a gépkocsit. A vezető bármikor visszaveheti az irányítást az autó felett.

 

DS DRIVE ASSIST: vezetni, vagy vezetni hagyni

A DS 7 CROSSBACK modellen világpremierként bevezetett technológia már a DS 3 CROSSBACK-hez is rendelhető.

A DS DRIVE ASSIST az autó előtt haladó járműhöz igazodva szabályozza a sebességet, és a kormányműre fejti ki hatását, hogy a vezető választásának és vezetési szokásainak megfelelően, pontosan pozícionálja
az autót a forgalmi sávban. A rendszer, melyet 180 km/h sebességig lehet használni (az egyes országok jogszabályi előírásaitól függően), a vezető helyett vezérli a gépkocsi sebességét és iránytartását. Például a forgalmi dugókban vagy autópályán rendkívül hasznos rendszer nyugodt vezetési élményt biztosít, mivel a DS 3 CROSSBACK éberen figyeli az utat a vezető helyett.

 

A DS PARK PILOT segítségével a DS 3 CROSSBACK automatikusan be tud parkolni, anélkül, hogy a vezetőnek bármilyen módon (kézzel vagy lábbal) be kellene avatkoznia a műveletbe. A rendszer egyszerűen, a parkolóhely mellett, illetve előtt elhaladva észleli a DS 3 CROSSBAK méretének megfelelő helyet. A rendszer 30 km/h sebességig működik. Ilyenkor a vezető a gépkocsi érintőképernyőjén jelzi, hogy a járdaszegélyre merőlegesen, vagy két gépkocsi közé szeretne beparkolni. Már csak egy teendője van: megnyomni, és nyomva tartani a Park gombot, és megtörténik a csoda!

 

Végül, a DS 3 CROSSBACK új lehetőségeket kínál: az autó nyitása és indítása a vezető okostelefonjával, a gépkocsi használatának átengedése a tulajdonos által kiválasztott személyek részére, anélkül, hogy oda kellene adnia nekik a kulcsot stb. Ezek a „megálmodott” funkciók a MyDS alkalmazáson keresztül, a DS SMART ACCESS funkció segítségével valósággá válnak a DS 3 CROSSBACK-ben.

 

DS SMART ACCESS: Lépjen túl a kulcson!

A DS SMART ACCESS funkció igazi társ a mindennapi közlekedésben, melynek segítségével a vezető a MyDS alkalmazáson keresztül ki tudja nyitni, és el tudja indítani a DS 3 CROSSBACK-jét. A Bluetooth átviteli protokollra támaszkodva a rendszer a GSM-hálózat nélkül is működik, ami egyedülálló a piacon. Mivel gyakran előfordul, hogy egy autót többen használnak, ez az újítás azt is lehetővé teszi, hogy a tulajdonos úgy engedje át a gépkocsi használatát másnak, hogy nem szükséges átadnia annak kulcsát. A funkció egyidejűleg akár öt személy részére teszi lehetővé az autó használatának átengedését. Az autó tulajdonosának arra is lehetősége van, hogy minden egyes személynek korlátozott vagy korlátlan időre engedélyezze a gépkocsi kinyitását és elindítását.

 

Magas szintű biztonság

Mivel a biztonság nem alku tárgya, a DS 3 CROSSBACK olyan korszerű berendezéseket kínál, mint például a vészfékező rendszer (Active Safety Brake), amely még éjszaka is képes érzékelni a gyalogosokat és a kerékpárosokat, ami újdonságnak számít ebben a szegmensben. Ehhez a funkcióhoz a gépkocsi egy legújabb generációs radarral van felszerelve, amely lehetővé teszi a fékrendszer működési tartományainak kiterjesztését. Vészhelyzetben az autó a vezető jóváhagyása nélkül is tud fékezni, nappali és éjszakai vezetésnél egyaránt.

A DS 3 CROSSBACK felépítésének tervezésénél központi szerepet kapott az utasok védelme. Ezt a célt szolgálja az övvonal magassága, az ajtók vastagsága, és legfőképp az autóba beépített nyolc légzsák. Az aktív biztonság szempontjából számos vezetést segítő rendszer (ADAS) rendelhető az autóhoz: sávtartást segítő rendszer, sebességkorlátozó táblafelismerő funkció stb. A biztonság terén a DS 3 CROSSBAK új referenciát teremt a kategóriájában.

Active Safety Brake: új generációs vészfékező rendszer, amely éjszaka és nappal is működik

A legújabb generációs radarérzékelőknek köszönhetőn, amelyek a gépkocsi előtti területet figyelik, a DS 3 CROSSBACK-hez kínált vészfékező rendszer nappali közlekedésnél érzékeli az autóval azonos irányba haladó vagy álló járműveket. Emellett azonban az ugyanazon forgalmi sávon belül közlekedő kerékpárosokat és főként a gyalogosokat is érzékeli nappal és éjszaka egyaránt. Ez nagy előrelépést jelent a gyalogosok biztonsága érdekében! Így, ha a gépkocsi veszélyesen közel kerül az akadályhoz, a rendszer először vizuálisan, majd vizuális és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben a vezető nem reagál a figyelmeztetésekre, működésbe lép az automata fékrendszer: a sebességtől függően fékez a vezető helyett, hogy elkerüljön egy ütközést, illetve hogy maximálisan lelassítsa a gépkocsit. A rendszer 5 km/h sebesség felett automatikusan működésbe lép, és 140 km/h sebességig működik. Vészfékezés esetén a vezető a gázpedál megnyomásával bármikor visszaveheti az irányítást az autó felett.

 

 

Korszerű technológiákkal felszerelt, teljesen digitális vezetőhely

A modern és egyben intuitív módon kezelhető digitális műszercsoporton a vezető a legördülő menüből tetszés szerint kiválaszthatja a megjeleníteni kívánt, vezetéssel kapcsolatos információkat. Ehhez öt különböző, személyre szabható megjelenítési mód közül választhat.

A head-up display rendszer egy átlátszó lapra, színesben vetíti ki a vezető látóterébe a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat: a sebességet, a sebességszabályozó/-korlátozóra vonatkozó információkat, a táblafelismerő rendszer által leolvasott sebességkorlátozási értéket, a vezetést segítő rendszerekkel kapcsolatos információkat és a navigációs adatokat.

Végezetül pedig egy nagyméretű, 10,3”-os, nagyfelbontású érintőképernyő (ebben a szegmensben a legnagyobb – amelyre tükrözni lehet az okostelefon képernyőjét, és amelyen meg lehet jeleníteni az online navigáció adatait – teszi teljessé az egységet. Az érintőképernyő a kezelőpanel felső részén van elhelyezve, hogy a vezető jól lássa az információkat.

 

A sokoldalú, 100%-ban high-tech, stílusos, magas technológiai tartalmú DS 3 CROSSBACK-et egy cél vezérli: hogy piacvezető legyen!

MELLÉKLET: TERVEZŐI INFORMÁCIÓK

 

PASCAL BEZIATNAK, A DS 3 CROSSBACK PROJEKTVEZETŐJÉNEK FELTETT HÁROM KÉRDÉS:

 

Mi volt a projekt vezérfonala?

Az elmúlt négy év során azon dolgoztunk, hogy a stílust a technológia szolgálatába állítsuk. Ennek eredményeként, a
DS 3 CROSSBACK modellen a DS 3-astól átvett, cápauszonyra emlékeztető emblematikus B-oszlopba lettek beépítve a FOCAL Electra® Hi-Fi rendszer hátsó magassugárzói. Egy másik példa: elöl, az oldalsó légbefúvó nyílások az ajtókon kaptak helyet, hogy szélesebb legyen a műszerfal, és nagyobb legyen a belső tér. A „technológiát szolgáló stílus” ötlete vezérelt minket számos megoldás vagy irány kiválasztásában.

 

Milyen előnyöket jelent az új platform?

A DS 3 CROSSBACK modellen kerül bevezetésre a „Common Modular Platform” után CMP névre keresztelt új platform. Ez a választás lehetővé tette, hogy a termikus motor mellett egy teljesen elektromos motorral bővítsük motorkínálatunk palettáját, anélkül, hogy csökkenne az utastér és a csomagtér térfogata. Az új platform természetesen más előnyökkel is jár: amellett, hogy az előző generációkhoz képest optimálisabb lett az autó felépítése, és az olyan innovatív anyagok alkalmazásának köszönhető, mint például a rendkívül nagy rugalmassági modulusú acél, az alumínium vagy a kompozitok, átlagosan 40 kg-mal csökkent a tömege, a hosszúság, a szélesség, a magasság és a kerékátmérő tekintetében is több variációs lehetőséget kínál, ezzel biztosítva a helykínálat változatlan nagyságát. Végzetül fontos megjegyezni, hogy az említett újdonságoknak köszönhetően a platform lehetővé teszi, hogy a DS 3 CROSSBACK dinamikusabb és fürgébb legyen, és így nagyobb vezetési élményt és kényelmet biztosítson.

 

Mi jelentette a legnagyobb kihívást?

A helykínálat. A DS 3 CROSSBACK modell kategóriájában a legkompaktabb SUV, miközben igen tágas belső teret kínál. Az autó stílusa és igen impozáns arányai, valamint a szélességének, nagyméretű kerekeinek és emelt hasmagasságának köszönhető erőteljes felépítése is ezt a benyomást kelti. A tervezésnél különös gondot fordítottunk az út jó beláthatóságára, a panoráma-szélvédőre és az autó nagy szélességére – ezzel magyarázható, hogy az oldalsó szellőzőnyílások az ajtókon kaptak helyet. A hátsó fejtér a kategórián belül a legjobbak között van, a térdmagasságban mért lábtér pedig különösen nagy, figyelembe véve a gépkocsi 4,12 m-es hosszúságát.

 

ETIENNE MENANTNAK, A DS 3 CROSSBACK TERMÉK- ÉS PROJEKTMENEDZSERÉNEK FELTETT HÁROM KÉRDÉS:

 

Milyen fogadtatás várható az ügyfelek részéről?

Számos tesztet végeztünk el a potenciális vevőkkel a projekt előtti tervezési szakaszoktól a gépkocsi piaci bevezetését megelőző évig. Ezekből a felmérésekből az derült ki, hogy a DS 3 CROSSBACK-et egyértelműen prémium kategóriás SUV-nek tekintik az ügyfelek, ami elsősorban az autó széles kerekeinek, nagy hasmagasságának, impozáns megjelenésének, kényelmének, hangszigetelésének a választott anyagok minőségének köszönhető. A DS 3 CROSSBACK tehát egy modern, innovatív és a kor elvárásainak megfelelő autó benyomását kelti. Egy másik fontos, szubjektívebb dolog is kiderült ezekből a tesztekből: a DS 3 CROSSBACK-et egy olyan autónak tartják, amely tükrözni tudja az ügyfél egyéniségét. A DS 3 CROSSBACK elsősorban azokat a vevőket hódítja meg, akik kényeztetni szeretnék magukat, és akik egy elegáns, korszerű technológiákkal rendelkező, kényelmes és dinamikus SUV-ot keresnek.

 

Melyek az az autó előnyei?

Nyilvánvalóan az egyénisége, amely a karizmatikus stílusától kezdve, a felsőkategóriás belső térkialakításon keresztül, egészen a biztonságot szolgáló és a vezetést segítő rendszerek ebben a kategóriában páratlanul gazdag választékáig megfigyelhető. Az autó másik fontos előnye természetesen a 100%-ban elektromos hajtású motor, amely egyedülálló ebben a szegmensben. Az ügyfél nyugodtan választhatja ezt a motortípust, anélkül, hogy a stílus vagy a szolgáltatások terén bármilyen kompromisszumra kényszerülne. A DS 3 CROSSBACK egész egyszerűen egy rendkívül kellemes, páratlan vezetési élményt nyújtó autó.

 

Miért választották a „high-tech stílus” pozícionálást?

Mert a DS 3 CROSSBACK elsősorban a karizmatikus stílusra összpontosít. Ez az, amit az autóra pillantva elsőként észrevesz az ember. Emellett azonban a technológiai is fontos szerepet kap. A technológia, amely nem csupán a designt, de a biztonságot és főként a high-tech élményt szolgálja: a DS MATRIX LED VISION fényszórók, melyek a biztonságot szolgálják és a DS ismertetőjelei közé tartoznak, a süllyesztett kilincsek, melyeket az autó megközelítésekor vagy az okostelefonon keresztül lehet kinyitni, vagy a DS DRIVE ASSIST, mely utat nyit az önvezető autó megalkotása felé, hogy csak a legreprezentatívabb példákat említsük. Ezeknek az újításoknak jelenleg nincs párjuk a szegmensben.

 

BERTRAND DANTECNEK, A DS 3 CROSSBACK FORMATERVEZÉSI VEZETŐJÉNEK FELTETT HÁROM KÉRDÉS:

 

Hogyan jellemezné a DS 3 CROSSBACK stílusát?

Először is, ez egy jól felismerhető stílusjegyekkel rendelkező, karizmatikus autó. A DS modellekre jellemző művészi kialakítású karosszéria, amely mellett nem lehet közömbösen elmenni. Amikor a DS 3 CROSSBACK elindul, erőtől duzzadó idomaival és nagyméretű kerekeivel szinte „ugrásra kész”. Összefoglalva célkitűzésünket: arra törekedtünk, hogy egy a vezetési élményt előtérbe helyező stílust hozzunk létre. Az általunk megalkotott új DS 3 CROSSBACK modell egyedülálló arányaival tűnik ki, ami nagyméretű kerekeinek, kéttónusú tetejének, erőteljes idomainak és páratlan technológiájának köszönhető… röviden, egy olyan energiabombához hasonló autó, amely nem marad észrevétlen a környezetében!

 

Mit tud mondani az autó belső stílusáról?

Az autó egységes belső terének kialakításánál a DS jól felismerhető stílusjegye, a DS-mintázat szolgált inspirációs forrásként. Így, a középső kezelőpanelen elhelyezett díszítések és kezelőgombok formája is ezt a mintázatot követi. A két középső szellőzőnyílás ugyanebben a felfogásban készült, és tökéletesen illeszkedik ebbe az egységbe. Fontos megemlíteni, hogy a műszerfal letisztult stílusának és kidolgozásának kihangsúlyozása érdekében az oldalsó szellőzőnyílásokat az ajtóba építettük be. Végezetül, a teljesen digitális utastérben jelentős szerepet kapnak a képernyők, éppúgy, mint a legújabb tanulmányautóinknál, mint például a DS E-Tense-nél. Ennek eredménye a modernség és az egységesség, mivel a belső tér a „DS Inspirációkkal” a DS 7 CROSSBACK stílusjegyeit viszi tovább.

 

Milyen előnyöket jelent az új platform?

Kezdettől fogva szoros együttműködésben dolgoztunk a tervezőcsoportokkal, hogy velük közösen egy olyan platformot hozzunk létre, amely megfelel az autó stílusát meghatározó legfontosabb elemeknek, mint például a nagyméretű, sarkokba helyezett kerekek, a kompaktság és a szélesség. Ezen kívül újításokat is szerettünk volna bevezetni, mint például a rejtett alsó ablakszegélyek, vagy a süllyesztett kilincsek, melyek lehetővé tették az optimális kiviteli minőség biztosítását.

MELLÉKLET: AZ ÜGYFELEK IGÉNYEINEK KIELÉGÍTÉSÉT SZOLGÁLÓ MŰSZAKI ALAP

 

A Párizs környékén tervezett és gyártott DS 3 CROSSBACK modellen kerül bevezetésre a „Common Modular Platform” (közös moduláris platform) után CMP névre keresztelt új platform, amely mind műszaki, mind stilisztikai szempontból új lehetőségeket kínál. Ez a következőkkel magyarázható:

 

  • Termikus, vagy elektromos E-TENSE változat: a kétféle – termikus és elektromos – motort ugyanazon a gyártósoron lehet gyártani, az ügyfelek igényei szerint. Ez a piaci változások követésének és az energetikai átmenet támogatásának ideális módja.
  • A termikus hajtású motorok az egyre szigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelelnek majd (háromhengeres benzinmotor és 1.5 BlueHDi dízelmotor).
  • A 136 lóerős (100 kW-os) és egy 50 kWh-s akkumulátorral felszerelt elektromos hajtáslánc 300 km-es (WLTP)/450 km-es (NEDC) hatótávolságot biztosít.
  • Felsőkategóriás szolgáltatások
  • A legjobb színvonalú hang- és hőszigetelés és csökkentett rezgések
  • Változatlan helykínálat (utastér és csomagtér-térfogat)
  • Legújabb generációs berendezések és funkciók (vezetést segítő rendszerek, online szolgáltatások), melyek általában csak a felsőbb szegmensek kínálatában szerepelnek.
  • A stílus szabadsága, ami figyelemre méltó méreteket és arányokat tesz lehetővé.

A DS 3 CROSSBACK MÉRETEI

Hosszúság: 4118 mm

Szélesség: 1791 mm

Magasság: 1534 mm

Tengelytáv: 2558 mm

Csomagtér-térfogat: 350 l

 

MELLÉKLET: TECHNOLÓGIÁK ÉS SZEMÉLYRE SZABOTT MEGOLDÁSOK ESSZENCIÁJA

 

A DS 3 CROSSBACK számos jelentős újítást foglal magában. A projekt áttekintése:

Mindig élmény lesz vele az utazás, mind a városban, mind pedig az országúton. Ennek megfelelően egy nagy teljesítményű, 100%-ban elektromos hajtású motor és egy új, 155 lóerős PureTech benzinmotor szerepel a DS 3 CROSSBACK kínálatában.

 

A mindenkori nyugalmat és a biztonságot szolgáló berendezések:

  • Active Safety Brake, új vészfékező rendszer – még éjszaka is képes érzékelni a kerékpárosokat és főként a gyalogosokat,
  • DS DRIVE ASSIST – utat nyit az önvezető autó megalkotása felé,
  • DS PARK PILOT – lehetővé teszi az automatikus parkolást.

 

A DS MATRIX LED VISION fényszórók, amellett, hogy gyönyörűek, modernek és egyszerűen kezelhetők. Mivel a rendszer automatikusan működik, a vezető bekapcsolt fényszóróval haladhat, anélkül, hogy foglalkoznia kellene az előtte haladó, vagy keresztirányban közlekedő járművekkel.

 

Végül, a süllyesztett kilincsek, melyek automatikusan kinyílnak, amint a vezető közeledik a kulcsaival (ADML Proximity) vagy az okostelefonjával (DS SMART ACCESS), szintén hozzájárulnak a DS 3 CROPSSBACK modernségéhez.

A belső tér rendkívül modern és a mai kor igényeinek megfelelő kialakítású: a vezetőhelyen egy 10,3”-os képernyő van elhelyezve, amely a navigációt, a multimédiás felületet és a DS kapcsolódási szolgáltatásokat kezeli. Az ajtókba beépített oldalsó szellőzőnyílások több helyet biztosítana a belső térben. Az utastérben elosztva elhelyezett 12 db FOCAL ELECTRA® hangszóró a kiegyensúlyozott, tökéletes hangzást szolgálja.

A DS-stílus filozófiájához hűen, a DS 3 CROSSBACK az egyéni igényekhez igazodó, ötféle, párizsi ihletésű, DS Inspirációk névre keresztelt belső kivitelt (szövet, bőr, Alcantara® stb.) és „La Première” néven egy bevezető limitált szériát kínál. Ennek eredményeként több mint 2000-féle kombináció alakítható ki a különféle keréktárcsákkal, karosszériaszínekkel, tetőszínekkel, nem beszélve a motorokról.

Related Post