Az új Seat Ibiza az elődjéhez képest nagyot lépett előre: az új VW Polóval és a Škoda Fabiával közös platformra épül, formaterve egyedi és izgalmas, minősége jobb, és beltere is tágasabb lett. Hozzánk a legerősebb, 100 lóerős benzinmotorral és vörös színben érkezett, ahogy egy tüzes spanyolhoz illik.
A sportos kisautó általános jellemzője a háromajtós karosszéria, az emelkedő övvonal és a nagy felületek, de a formatervezők nem elégedtek meg ennyivel. Az új Ibiza agresszív frontrészt kapott, a motorháztető két lefutó éle három részre osztja a hűtőmaszkot, a sima üvegbura alá bújtatott fényszórók pedig merészen emelkednek. A faron a magasra helyezett, szintén közös plexi alá költöztetett, kerek, krómkeretes lámpák adnak új identitást neki. A 16 colos könnyűfém felnik dinamizmust sugallnak.
Az új Ibiza 77 milliméterrel hosszabb, 58-al szélesebb, és 19-el magasabb az elődjénél, csomagtere pedig 17 literrel nagyobb. Átlagos magasságú sofőrnek megfelelő a lábtér, a hátsó traktusnál kimélyítették a tetőkárpitot is, így négy felnőtt egészen jól elfér a kocsiban. A beszállást hátra a hosszú ajtók és a szériában járó Access Plus szerkezet könnyíti, az ülések korábbi beállításukat megtartva tolhatók előre és vissza. A sofőr a tetszése szerint igazíthatja az ülést és a két irányban állítható kormányt. Dicséretet érdemelnek a nagy ülőfelületű, kemény, remek tartású sportülések. Stílusosak a csőműszerek, a sportkormány is jól néz ki, viszont az egész műszerfal egyhangú fekete, és betonkemény műanyag borítja.
A Seat Ibizához a legerősebb választható benzinmotor a 100 lóerős 1,4-es. A morgós, magas fordulatszám-tartományban érces hangú erőforrást pörgetni kell, mert 3500-as fordulatszám alatt zavaróan erőtlen. (Recept városban: robbanékony induláshoz kapcsoljuk ki az ESP-t, és adjunk nagy gázt.) Kihúzatva viszont az Ibiza megtáltosodik, amihez a hangolt kipufogórendszer ad zenei aláfestést.
Az autó egyik legjobban sikerült része a váltó, amely kedveli a sportos stílust, és mindig akadásmentesen, pontosan jár. A széles gumik és a sportfutómű nagy kanyarsebességet enged, a kocsi határhelyzetben is enyhén alulkormányzott marad. A Seatnál agilis futóműnek hívott konstrukció viszonylag puha rugókat és keményebb lengéscsillapítókat tartalmaz, s ez a feszessége ellenére jól elnyeli az úthibákat, és csak a nagy döccenőkön üt fel.
Az új Seat Ibiza az elődjével ellentétben megfelel a „Seat auto emoción” mottónak, mert valóban feltűnő, karakteres, érzelmeket ébresztő jármű. A csak háromajtós változatban kapható Sport kivitel 3,5 millió forintba kerül, ami az autó tulajdonságait tekintve nem rossz ajánlat.
Műszaki adatok
Jelleg: kiskategóriás, háromajtós limuzin. Önhordó acélkarosszéria. Keresztben álló orrmotor, elsőkerék-hajtás.
Hajtómű: soros, négyhengeres benzinmotor. Hengerenként négy szelep. 1390 cm3, 74 kW/100 LE 6000/percnél. Max. nyomaték 126 Nm 4400/percnél. Ötfokozatú, kézi kapcsolású váltómű.
Elektrohidraulikus szervokormány, fordulókör átmérője 10,6 méter. Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék, ABS, TCS, EDS, ESP. Elöl McPherson független felfüggesztés, második generációs csapágyazás (csapágy + kerékagy), hátul kapcsolt hosszlengőkarok, félmerev rúd, stabilizátor nélkül.
Méretek, súlyok: hosszúság 3953 mm, szélesség 1689 mm, magasság 1441, tengelytáv 2460 mm. Csomagtér 267/960 liter. Üzemanyag 45 liter. Saját tömeg 1073 kg, megengedett össztömeg 1568 kg. Gumiméret 205/45 R 16.
Menetteljesítmények (gyári adatok): csúcssebesség 191 km/h, gyorsulás 0–100 km/h-ra 11,2 s, fogyasztás (város/országút/átlag) 9,5/5,6/7 liter, tesztfogyasztás 9 liter.