- Az Opel kínálatában már tizenkét elektromos változat szerepel
- Elektromos ajánlat a teljes kishaszonjármű-kínálathoz
- 2024-re minden modell elektromos változata, 2028-ra Európában tisztán elektromos
- Az Opel Crossland és az Insignia utódai szintén akkumulátoros elektromosak
- Opel Vivaro-e HYDROGEN üzemanyagcellás technológiával, amelyet már használnak az ügyfelek
- Az évtized közepén az új Opel Manta tisztán elektromos hajtással
- Nagy teljesítményű akkumulátorok gyártása az ACC giga gyárában Kaiserslauternben 2025-től
- Az Opel az Amperával és az Ampera-e-vel úttörő szerepet játszott Európában az elektromos mobilitás terén
Az Opel tisztán elektromos márkává válik. 2028-ra a rüsselsheimi székhelyű autógyártó teljes termékkínálatát tisztán elektromos hajtásokra cseréli. Az Opel már ma az elektromos modellek átfogó választékát kínálja. Jelenleg tizenkét elektromos változatot rendelhetnek az ügyfelek – a kis Opel Rocks-e-től a nagy Movano-e szállítóig. Az évtized közepén egy újabb akkumulátoros-elektromos modell következik az Opel Manta új értelmezésében. Az Opel Crossland és az Opel Insignia utódjai pedig szintén elektromosak lesznek – tehát károsanyag-kibocsátásmentesek.
„Az Opel következetes úton halad az elektromosság felé – és rekordidő alatt. Ezzel jelentősen hozzájárulunk a CO 2 csökkentéséhez . És nem állunk meg termékpalettánk átalakításánál: Partnereinkkel közösen már 2025-től saját nagy teljesítményű akkumulátorainkat gyártjuk Kaiserslauternben. Emellett egy erőforrás-barát új campus épül a központunkban. Rüsselsheimben” – magyarázta a márka stratégiáját Uwe Hochgeschurtz, az Opel vezérigazgatója.
Az Opel végső célja, hogy olyan elektromos járműveket kínáljon, amelyek tökéletesen megfelelnek a vásárlók igényeinek: a jövőben ez magában foglalja az 500 és 800 kilométer közötti hatótávolságot és a kategória legjobb, 32 kilométeres percenkénti gyorstöltési képességét.
Az Opel ügyfelei már most is hozzáférhetnek az elektromos modellek széles választékához. Az összes Opel kishaszonjármű már kínál emissziómentes opciót. Az Opel Combo-e , a Vivaro-e és a Movano-e akkumulátoros elektromos, míg a Vivaro-e HYDROGEN üzemanyagcellás technológiás opciót kínál. A személyautós oldalon az Opel Corsa-e és Mokka-e – 2020-ban és 2021-ben az áhított Arany Kormánykerék nyertesei – már régen a bestsellerek közé avanzsált. Németországban ezen modellek akkumulátoros-elektromos változatainak részesedése már az összes eladás több mint 25 százalékát teszi ki. Az új Opel Grandland és az új generációs Astramindkettő plug-in hibridként kapható. Jövőre az akkumulátoros elektromos Astra-e következik – ötajtós és Sports Tourer változatként. A károsanyag-kibocsátásmentes elektromos járművek kínálatát az Opel Rocks-e teszi teljessé , amely egy városi elektromos jármű 15 éves kortól fiatalok számára.
2022-ben már tizenkét elektromos Opel modell kapható:
Könnyű gépjárművek | Személygépkocsik | Könnyű haszongépjárművek |
Opel Rocks-e | Opel Corsa-e | Opel Combo-e |
Opel Mokka-e | Opel Vivaro-e | |
Opel Combo-e Life | Opel Vivaro-e HYDROGEN | |
Opel Astra plug-in hibrid | Opel Movano-e | |
Opel Astra Sports Tourer plug-in hibrid | ||
Opel Grandland plug-in hibrid | ||
Opel Zafira-e Life |
Visszatér az Opel Manta: Új értelmezés elektromos hajtással
Az évtized közepére az Opel újra feltalálja a Mantát, mint tisztán elektromos autót. Egy Manta, ami illik a korunkhoz – károsanyag-kibocsátásmentes és sokoldalú, egy autó, amelyre a rajongók vágynak.
„Az új Opel Manta ismét nagyon érzelmes autó lesz. Elektromos erővel, amely első osztályú gyorsulást biztosít. Mantánk ismét a tiszta vezetési élményt fogja képviselni. Lenyűgöző, elképesztően tágas új interpretációt fogunk felépíteni” – mondta Hochgeschurtz.
A gyártás 2025-ben indul: Giga gyár Kaiserslauternben
Partnereivel, a Total/Safttal, a Stellantis és az Opel megalapította az „Automotive Cells Company”-t (ACC). Néhány hónappal ezelőtt a Mercedes-Benz csatlakozott ehhez a vegyes vállalathoz. Ezzel a partnerséggel a felek világszínvonalú szereplőt hoznak létre az autóipari nagy teljesítményű akkumulátorok fejlesztése és gyártása terén. Emellett a partnerek bejelentették, hogy akár 32 GWh-ra növelik az ACC ipari kapacitását Kaiserslauternben. Ezzel Kaiserslauternben, az alkatrész- és motorgyártás hagyományos helyszínén, egy igazi gigagyár jön létre a modern akkumulátorcellák gyártására.
A Blitz márka: az elektromos mobilitás úttörője
Az Opel még a mindennapi használatra teljesen alkalmas elektromos autók piacra dobásával is megelőzte korát. A szakértőkből álló nemzetközi zsűri már 2012-ben az Opel Amperát „Európa Év Autójának” (COTY) választotta. Az Ampera egy kupészerű négyüléses volt, úgynevezett hatótávolságnövelővel. A mai plug-in hibridekhez hasonlóan az akkumulátort is kívülről töltötték. Menet közben az 54 kW-os generátorral kombinált belső égésű motor mindig elegendő áramot szolgáltatott. Az Ampera már 80 kilométert tudott megtenni tisztán elektromosan – a hatótávolság-növelő támogatással a hatótáv körülbelül 500 kilométerre nőtt.
A tisztán akkumulátoros elektromos kompakt autót 2016-ban követte az Opel Ampera-e, amely egy csapásra véget vetett a távolsági szorongásnak. A 60 kWh-s lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével akár 520 kilométeres távolságot is megtett (az NEDC szerint) – ekkor körülbelül 30 százalékkal többet, mint a szegmens legközelebbi versenytársa. Emellett az elektromos jármű 150 kW/204 LE teljesítményt és mindössze 3,2 másodperc alatt gyorsult nulláról 50 km/h-ra, ami egy sportautóéhoz hasonlítható. Élénksége mellett a 4,16 méter hosszú Ampera-e bőven lenyűgözött, akár öt utas számára is.
Az Opel Ampera és az Ampera-e különösen népszerű volt Hollandiában és Norvégiában, azokon a piacokon, ahol már akkoriban is támogatták az elektromos autók vásárlását. Legkésőbb az Opel Corsa-e bemutatásával az Opel egész Európában elérhetővé tette a megfizethető elektromos mobilitást.