SUV coupé modellel bővül a Volkswagen tisztán elektromos meghajtású ID. portfóliója, Magyarországon is megjelent az ID.5 és az összkerékhajtású, sportosabb kivitel, az ID.5 GTX. A coupé formával a modell nemcsak az elektromos kínálatot szélesíti, hanem egy új piaci szegmensbe is bevezeti a Volkswagen márkát.

 

Már rendelhető az új ID.5 és az ID.5 GTX

 

Május 27-én, az idei Automobil & Tuning Show-n mutatta be a Volkswagen az új elektromos modelljét, az ID.5-öt, mely a GTX kivitellel együtt már elérhetővé is vált a márka konfigurátorában. Az ID.3 és az ID.4 sikere utána a Volkswagen bízik abban, hogy az impozáns dizájnnal és fejlesztésekkel piacra kerülő ID.5 tovább emeli majd a márka ID. családjának hírnevét.

 

  1. Software 3.0: belépő a jövő szoftveriorientált mobilitásának világába

 

Az ID.5 a márka MEB platformjára épült, csakúgy, mint a Volkswagen többi elektromos modellje. Újdonság az elődökhöz képest, hogy az ID.5 már az új, 3.0-ás ID. szoftvergenerációval érhető el, mely lehetővé teszi a felhőből történő, „over-the-air” frissítést, azaz azt a szolgáltatást, hogy bizonyos szoftverfrissítéseket otthon, szervizbe látogatás nélkül is elvégezhetnek az ID.5 tulajdonosok. Ez pedig nem csupán kényelmi szempontból fontos, hanem azért is jelentős, mert a Volkswagen így egy lépéssel közelebb került azon „ACCELERATE” stratégiájában megfogalmazott víziójához, miszerint szoftverorientált mobilitási szolgáltatóvá válik a jövőben.

 

Az ID. szoftver legújabb generációja a töltéssel kapcsolatban is számos előnnyel jár. Egyenáramú töltőhöz csatlakozva, az ID.5 a 77 kWh-s akkumulátorral, akár 135 kWh maximális kapacitással is képes tölteni, így akár kilenc perc töltési időt takaríthat meg az előző verzióhoz képest. Ez azt jelenti, hogy az ID.5 29 perc alatt, az ID.5 GTX pedig 36 perc alatt töltődik fel a következő 390, illetve 320 kilométerre.

 

Az ID.5 hátsókerékmeghajtással kerül a konfigurátorba és egy elektromotor hajtja, míg a kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy e-motor lendít mozgásba. Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát, mely az ID.5 esetében akár az 520 kilométert, míg az ID.5 GTX esetében a 490 kilométert is elérheti. A kedvező légellenálláshoz a szélesre nyíló, aerodinamikus formájú csomagtérajtóba integrált spoiler is hozzájárul, sőt, a jármű elején az elektromosan vezérelt hűtőnyílások is csak akkor nyílnak ki, amikor szükség van rájuk, így mindig optimális a légáramlás.

 

Úton a karbonsemleges mobilitás felé

 

A Volkswagen az ID.5 és ID.5 GTX modellekkel teljesen új piaci szegmensbe lép be, folytatja az ACCELERATE stratégiában meghatározott elektromos offenzívát. A márka várakozása szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású jármű lesz – ez több, mint egymillió járművet jelent. A járművenkénti szén-dioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A vállalat a „Way to ZERO” stratégiájának keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni. Az új ID.5 és a kétmotoros összkerékhajtású, sportos prémium ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek.

 

Már az ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo is rendelhető

 

Május 23-án elindult az ID. család eddigi legnagyobb tagjának az előértékesítése is, azaz már elérhető a Volkswagen Haszonjárművek konfigurátorában a márka új, tisztán elektromos kisbusza és áruszállítója, a Volkswagen ID. Buzz és az ID. Buzz Cargo. Az új modell a Volkswagen Haszonjárművek legendás modellje, a T1-es előtt hajt fejet.

 

Ezzel új fejezet nyílt a hazai autózás történetében, hiszen nálunk is elérhetővé vált a tisztán elektromos személyszállítást kényelmesen lehetővé tévő kisbusz. Az ID. Buzz hatalmas ikonok vállán emelkedett fel, és a márka célja az, hogy ez az autó szintén olyan szimbólumává váljon a Volkswagennek, mint amilyen a T1-es modell. A német márka tiszteleg is az ikonikus első széria előtt, az ID. Buzz ugyanis szintén hátsókerékmeghajtással rendelhető, csakúgy, mint a T1-es, azonban az ID. Buzzt már villanymotor mozgatja. Szintén főhajtásként értelmezhető az ős Bulli modell előtt az a tény, hogy az ID. Buzz is a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri gyárában készül.

 

Az új ID.5 hazánkban bruttó 20 915 630 Ft-os induló ártól érhető el, míg az ID.5 GTX alapára bruttó 23 666 450 Ft-tól indul.

 

Az új ID. Buzz hazánkban bruttó 23 138 000 Ft-os induló ártól érhető el, míg az ID. Buzz Cargo alapára 17 128 000 Ft + ÁFA-tól indul.

 

További részletek és egyedi konfigurációs opciók: www.konfigurator.volkswagen.hu 

 

Related Post