A 2023-as Ford Everest egy nagyon fontos SUV a Ford számára az ázsiai csendes-óceáni és ausztrál régióban. Ami azt illeti, ez a Ford egyik legkelendőbb járműve olyan helyeken, mint Thaiföld, Ausztrália és a Fülöp-szigetek. Az Everest megadja az alaphangot a szegmensben, mivel versenytársai vannak, de következő években még nem várhatóak az új generációs modellek.

 

Figyelembe véve a közepes méretű, karosszériás SUV-k, mint például a Toyota 4Runner népszerűsége nő de úgy tűnik, hogy a Ford számára ez nem jelent problémát.

 

Az elismerés annak köszönhető, hogy a Ford alaposan áttervezte karosszériás alvázát és felfüggesztését. A korábbinál 50 mm-rel szélesebbre tolt kerekekkel az Everest jobban stabilizáltak a felfüggesztés is ezt mutatja. Az új Everest minden technológiájával és kiegészítőjével, például az elektronikusan választható vezetési módokkal, 360 fokos kamerával és elektronikus differenciálzárral kombinálva ezzel a SUV-val a terepen való járás még a kezdő vezetők számára is egyszerűvé.199

Mivel a rendszeresen járunk az Ázsiai régióban, a 2023-as Ford Everest, amelyet vezetünk, az ASEAN régióra készült. Így a hatalmas, 3,0 literes V-6-os turbódízelét még nem tapasztaltuk meg, mivel ez jelenleg Ausztráliának van fenntartva. Ehelyett a ma használt Titanium+ 4×4 variáns szíve egy 2,0 literes duplaturbós négyhengeres dízelmotor, amely 210 lóerőt kezel. Ezt egy négykerék-meghajtású (4WD) rendszeren keresztül, 10 sebességes automatán keresztül továbbítják a kerekek felé.

A Ford bizonyos piacokon a 2,3 literes EcoBoost turbó benzinmotort is az Everest motorháztetője alá tolja. Ezt szem előtt tartva óriási elszalasztott lehetőség lenne, ha a Ford nem kínálná az Everestnek ezt a változatát az észak-amerikai piacra.

Míg a 10 sebességes automata korábban némi zavart okozott a rengeteg sebességfokozata miatt, ez az új határozottabbnak és érzékenyebbnek tűnt. A dízel csörömpölése is csökkent. Ami a vonóerőt illeti, annak számai papíron lenyűgözőek, de a közepes vagy magasabb fordulatszámon veszít az erőből. Szerencsére a 10-fokozatú automata itt teszi a dolgát, hogy a motort az előzéskor a megfelelő ponton tartsa. Emellett elég takarékos is, mivel ez a közepes méretű SUV 8.6-9 L/100km fogyasztott a tesztelés során.

A Ford ausztrál mérnöki csapata különösen büszke az Everest jelentősen továbbfejlesztett kifinomultságára – és ehhez minden joguk megvan. Az utastér nagyon csendes és ebből a szempontból ez az a minőség ami az alapot jelenti. Alig jön át út- vagy szélzaj az utastérbe, és még durva aszfalton is finoman nyeli el a felfüggesztés az ütéseket, kevesebb csattogás és vibráció, ami egy karosszériás SUV-tól elvárható.

És végül, ami az irányíthatóságot illeti, a 2023-as Ford Everest nem olyan sportos SUV, mint egy Mazda CX-9 , de legalább a karosszéria biztonságos marad kanyarokban. Nem rajongtunk az előző modell zsibbadt és kísértetiesen könnyű elektromos szervokormányáért, de még ezt sem hagyták érintetlenül a Ford mérnökei. Az új elektromos szervokormány most egy kicsit több érzést ad át a kezünkbe, és ez még jobban szembetűnő, ha az Everestet terepen használjuk. A Fordnak sikerült egy kis pontosságot is hozzáadnia a kormányzáshoz, bár ezt továbbra sem fogja összetéveszteni egy sportos SUV-vel. A fékek is továbbfejlesztésre kerültek.

 

A 2023-as Ford Everest strapabíró, de kifinomult külső nemcsak azt mutatja, hogy egy SUV-ról van szó, amely készen áll az úttalan utakra, de kiválóan alkalmas a szálloda vagy 5* étterem parkolójának meglátogatására is. Az új Everest karcsúbb, izmosabb megjelenést kapott, mint elődje, ennek ellenére sikerült egy-két dolgot tanulni. Ez a Titanium+ 4×4 változat éppen a megfelelő mennyiségű krómozott részlettel rendelkezik, hogy kifinomultnak tűnjön, nem pedig hivalkodónak.

Hasonlóképpen, a belül is sokkal kifinomultabb hely lett. Ez a szegmens, amiben a Toyota Fortunert és a Nissan Terra is konkurens, nem arról híres, hogy prémium belső tereket kínál, de a 2023-as Ford Everest átírja ezeket a követelményeket több szempontból is. A kemény műanyagokból egyre kevesebbet találunk, ezen helyeket szépen lassan átveszik a puha tapintású anyagok. Ezen kívül a Titanium+ változathoz különféle matt ezüst és műfa díszítések is tartoznak. Noha a prémium érzetet tekintve ismét nem fossza meg a tróntól a Mazda CX-9, de az új Everest legalább a mérce ebben a szegmensben.

A Titanium+ 4×4 további finomságai közé tartozik a fejlett vezetőtámogató technológia teljes készlete. Míg a legtöbb az előző modellből származik, a 2023-as Everest újdonságai olyan dolgok, mint a hátsó automatikus vészfékezés, a teljesen automatizált parkolási asszisztens, az adaptív sebességtartó stop-and-go funkciója, a sávtartás, a kitérő kormányzási asszisztens.

A napi munka mellett kis hűsítőt is vettünk magunkhoz hiszen 40 fok felett kötelező az elegendő folyadékbevitel!

 

 

Related Post