• Opel Experimental a sajtótájékoztatón lesz bemutatva a B2-es csarnokban (B20-as stand) szeptember 4-én, közép-európai idő szerint 11:00-kor.
  • Tágas úttörő: Astra Sports Tourer Electric, mint az első teljesen elektromos kombi
  • Felvillanyozó kisautó: Új Opel Corsa Electric két elektromos hajtási lehetőséggel
  • München Rocks: Opel Rocks e-XTREME és Rocks Electric KARGO a kiállításon
  • Sportos látvány: az ADAC bemutatja az Elisa Klinkenberg által tervezett Corsa Rally Electricet
  • További jelenlét: Manta GSe és Astra GSe a Motorworld Münchennél

Az Opel izgalmas kínálattal várja a látogatókat az idei müncheni IAA Mobilitáson (szeptember 5-10.). A német márka nem kevesebb, mint három új autója ünnepli világpremierjét nemzetközi közönség előtt, a lenyűgöző Opel Experimental koncepcióautó  pedig  az élen. A rüsselsheimi székhelyű autógyártó nemrégiben nyilvánosságra hozta az első képeket és információkat a tervezési koncepcióról, betekintést nyújtva a közelgő modellekbe és technológiákba. Emellett az Opel két olyan modellt is bemutat, amelyek hamarosan megérkeznek a márkakereskedésekbe: az új Opel  Corsa  Electricet és az új  Opel Astra Sports Tourer Electricet.A kisautó és a kompakt osztály bestsellerei csatlakoznak az Opel Experimentalhoz a márka jelenlétében az Open Space-en az Odeonsplatzon (standszám: OP.390), miután a koncepcióautót bemutatják a müncheni kiállítási központban az IAA csúcstalálkozón (B2 csarnok). ; B20 számú állvány).

„Müncheni standjaink látogatói világos elképzelésre számíthatnak arról, hogy az Opel márka merre tart a közeljövőben és egy kicsit azon túl is. Míg az Opel Experimental iránymutatót ad márkánk következő fejezetéhez, az új Corsa Electric és a Az új Astra Sports Tourer Electric bemutatja jelenlegi megoldásainkat a helyi károsanyag-kibocsátásmentes és fenntartható mobilitás érdekében” – mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Opel Experimental: egy látnoki koncepcióautó

Az Opel Experimental szeptember 4-én, az IAA Summit sajtónapján mutatkozik be, amikor is a legújabb rüsselsheimi koncepcióautót mutatják be először a nemzetközi médiának (az Opel sajtótájékoztatója szeptember 4-én 11:00 CEST). Szeptember) . Az Experimental letisztult sziluettje inkább a külső világításnak és a merész kontrasztos grafikának köszönhetően tűnik ki, mint a krómnak, karakteressé és kifinomultabbá téve az amúgy is lenyűgöző arányokat. A drámaian elkeskenyedő profil merész, letisztult dizájnnal és letisztult felülettel rendelkezik, amely fokozza a hatékony akkumulátoros-elektromos crossover lenyűgöző jelenlétét. Az Opel Experimental karcsú sziluettje rendkívül hatékony dizájn köré tagolódik, miközben a koncepcióautó intelligens és optimalizált aerodinamikai megoldásokat is kínál. Az aerodinamikai légterelők elöl és hátul növelik az aerodinamikai hatékonyságot, akárcsak a hátsó diffúzor. Az uralkodó vezetési helyzettől függően kinyílik vagy visszahúzódik.

Elöl az új, megvilágított Opel Blitz, amely szintén a Müncheni Autószalonon ünnepli debütálását, a jellegzetes Opel Compass középpontjában áll. A vízszintes tengelyen jellegzetes hosszúkás karimájú világítás szegélyezi, míg a megvilágított középső gyűrődés további erőteljes kijelentést ad. Ezt visszhangozza hátul a jellegzetes iránytű alakú féklámpa, amelyet az élvilágítási technológia és a kifinomult üvegátlátszóság hozott létre. Ezt a markáns Opel felirattal kombinálják a hátsó Blitz logó helyett, így alkotják a központi elemet. Az elülső iránytű körül a következő generációs Opel Vizor 4D található.

Belül az Opel Experimental a tágasság érzésével nyűgöz le. Ez a tér felszabadításának (space detox) köszönhetően lehetséges. A kormány könnyen lehajtható, ha nincs rá szükség. Ezt az elektronikus kormányrendszer teszi lehetővé, amely a mechanikus kormányelemek kiiktatásával tovább csökkenti a tömeget. Másrészt a könnyű, állítható ülések a könnyű, mégis tartós szerkezetet 3D mesh technológiával készült szövetekkel kombinálják. Az elektrokróm szövetek pedig a légköri fénybe merítik az utasokat, tökéletes környezetet teremtve a jó közérzethez.

Astra Sports Tourer Electric: Élvezetes vezetés, tágas és helyi károsanyag-kibocsátás nélkül

Mint minden Astra változat, az Astra Sports Tourer Electric is nemcsak merész és letisztult dizájnjával nyűgöz le, hanem felelősségteljes teljesítményével is. Az új rüsselsheimi elektromos kombi tiszta vezetési élményt közvetít, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül. A villanymotor 115 kW / 156 LE teljesítményt és 270 newtonméteres csúcsnyomatékot ad le, amely a gázpedál első megérintésekor elérhető, lendületes indítást és meggyőző gyorsulást biztosítva. És míg sok más elektromos autó 150 vagy 160 km/h sebességre van korlátozva, az új Astra Sports Tourer Electric végsebessége 170 km/h. Az Astra Sports Tourer Electric még megemelt hátsó ülésekkel is 516 literes csomagteret kínál a csomagtérben: lehajtott ülésekkel a űrtartalom 1553 literre nő. És az ötajtós testvéréhez hasonlóan az elektromos kombi is előnyt jelent az alacsony saját tömegnek köszönhetően. A mindössze 1760 kg-os Astra Sports Tourer Electric lényegesen könnyebb, mint sok versenytársa.

Corsa Electric: A kisautók legkeresettebb terméke új verziójában.

Tökéletes arányok és precizitás a legapróbb részletekig, mindez merész és letisztult megjelenésben: ez az új Opel Corsa. A tervezők még modernebbé és még stílusosabbá tették a kis bestsellert. A legszembetűnőbb külső jellemző az összetéveszthetetlen Opel Vizor, a márka drága eleme, amely minden új Opel modellt díszít. Az új Corsa Electric azonban nemcsak csinos arca van, hanem „belső tulajdonságaival” is lenyűgöz. Az új jövevény opcionálisan elérhető teljesen digitális pilótafülkével, beleértve az új infotainment rendszert. A Qualcomm Technologies integrált Snapdragon Cockpit platformja grafikus képességeket tartalmaz, Továbbfejlesztett multimédiás és számítógépes látásmód egy integráltabb, környezettudatos és folyamatosan adaptálható kabinrendszer létrehozása érdekében, amely az utasok igényeihez igazodva fejlődhet. A motorháztető alatt pedig a Corsa Electric két teljesen elektromos hajtáslánc közül választhat: egy új opció 115 kW / 156 LE teljesítménnyel és akár 402 kilométeres hatótávval, valamint a bevált változat 100 kW / 136 LE teljesítménnyel és akár 354 kilométerrel. hatótávolsága a WLTP szerint.

München Rocks: Opel Rocks e-XTREME és Rocks Electric KARGO a kiállításon

Másrészt az  Opel Rocks e-XTREME  hack design és a  Rocks Electric KARGO a bajor fővárosban is megtekinthetők lesznek. Az egyedülálló Rocks e-XTREME modell játékos megközelítést mutat a quadokhoz: kifelé néző kerekei széles és magabiztos tartást biztosítanak, kettős A-karok elöl, valamint élénksárga bukócső, míg a Rocks Electric KARGO nagyon eltérő igényeket kínál. . A mindössze 2,41 méter hosszú, 1,39 méter széles és 1,52 méter magas Rocks Electric KARGO több mint 400 literes rugalmas rakománytérfogatot kínál a szakembereknek. A mindössze 7,20 méteres fordulási sugarával a könnyű gépjármű a legszűkebb sikátorokon is át tud manőverezni. Az akár 75 kilométeres elektromos hatótávval együtt ez ideálissá teszi olyan termékek szállítására, mint például csomagok, pizza vagy gyógyszerek, különösen városi területeken.

Sportos látvány: Elisa Klinkenberg által tervezett Corsa Rally Electric az ADAC lelátón

A belvárosi Opel standokon és a kiállítási központban bemutatott modellek mellett a német márka az ADAC standjain is előkelő helyet foglal el. Az Opel motorsport-partnere bemutatja az  Elisa Klinkenberg által tervezett Corsa Rally Electricet két jelenlétében. A zöld, fehér, rózsaszín és piros színekben a nem mindennapi „Art Car” friss szellemiséget hoz az elektromos rally Corsa mezőnyébe. A fekete tetőn fehér betűkkel írt „E[M]POWER!” szó nem csak az elektromosság erejét jelenti, amely az összes kupaautót hajtja, hanem az egyre növekvő számú női induló erejét is. Az Opel és az ADAC, Európa legnagyobb autóklubja több mint egy évtizede működik együtt a motorsportban, és ez év elején 2024-ig meghosszabbították együttműködésüket. Az ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe” a világ első elektromos, egy gyártmányú rally kupája, és a fenntartható motorsport kiváló példája.

„Powered by  GSe” : Astra  GSe y Manta GSe 2021 en Motorworld Mobility Days

Az IAA Mobilitynél végzett tevékenysége mellett az Opel két másik modellel is jelen lesz a   müncheni Motorworld Mobilitási Napokon (szeptember 3-6.). A német márka bemutatja a díjnyertes Manta GSe-t és az Astra GSe-t a müncheni színtéren, hogy fellendítse a kultúrát, az életmódot, a rendezvényeket, a koncerteket és a konferenciákat.

A Manta GSe a legendás Manta A-n alapul, amelyet először 1970-ben mutattak be, és a stílusikon klasszikus megjelenését ötvözi a legmodernebb technológiával a fenntartható vezetés érdekében. A fekete motorháztető alatt egy 108 kW/147 LE teljesítményű villanymotor található, amely a Manta GSe-t az Opel valaha gyártott legerősebb Manta A-jává teszi. A 2021-es elektromos Manta 255 Nm maximális nyomatékot kínál álló helyzetből. A vezetőnek lehetősége van manuálisan négyfokozatú sebességváltóra váltani, vagy egyszerűen csak a negyedik fokozatba kapcsolni, majd automatikusan vezetni; az erőt a hátsó kerekekre továbbítják. Így a Manta továbbra is klasszikus sportautó marad, innovatív és modernizált váltóinnovációval.

Az  Astra GSe  165 kW / 225 LE rendszerteljesítményével és 360 newtonméteres maximális nyomatékával lenyűgöző (WLTP kombinált üzemanyag-fogyasztás: 1,2-1,1 l/100 km, CO2-kibocsátás 26-25 g/km) és a referenciavezető iránti elkötelezettség. Astra testvéreihez képest az Astra GSe még mozgékonyabb és precízebb. A teljesítmény-orientált menettulajdonságokat az Astra GSe speciális, 10 milliméterrel alacsonyabb alvázzal való felszerelésével sikerült elérni. A sportos kormánykalibráció a GSe-re jellemző, míg az exkluzív első és hátsó futómű olajtöltésű rugókat és lengéscsillapítókat nem csak a dinamikus kezelhetőségre, hanem a kényelemre is hangolták. A lengéscsillapítók a KONI FSD (Frequency Selective Damping) technológiával rendelkeznek, amely különböző csillapítási karakterisztikát tesz lehetővé magas frekvenciákon (felfüggesztésvezérlés) és alacsony frekvenciákon (karosszériavezérlés).

Related Post