A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Ezúttal a vadonatúj Peugeot E-3008 kapta az elismerést kreatív formatervéért és lendületes sziluettjéért.

 

A neves Red Dot formatervezési díj ismételt megszerzése is bizonyítja, hogy a Peugeot a formatervezés területén is folyamatosan képes a megújulásra. A Peugeot E-3008 azzal nyűgözte le a Red Dot termékdizájn kategóriájának 39 tagú zsűrijét, hogy ötvözi a különleges, modern és egyedi látványt a felhasználóbarát utastérrel és gazdag felszereltséggel. A Peugeot sikere nem véletlen, hiszen a 3008 előző generációja 2017-ben már szintén megkapta ezt az elismerést.

Matthias Hossann, a Peugeot formatervezési igazgatója így reagált: „Nagyon örülünk, hogy a Peugeot E-3008 újszerű formaterve kiérdemelte a Red Dot formatervezési díjat. Új modellünk egyszerre testesíti meg a Peugeot egyedi ötleteit és állhatatosságát, valamint tükrözi márkánk valamennyi alapértékét. Miközben a Peugeot 3008 újratervezésén dolgoztunk, modernizáltuk megjelenését, harmonizáltuk dinamizmusát és a lendületes ferdehátú kiképzéssel hatékonyabbá is tettük. Ez a díj a jutalma formatervezői csapatunk munkájának.”

A Peugeot E-3008 egyedi megjelenésű, lenyűgözően szép, kompakt SUV. Formatervét a modern részletek, a hatékony működést szolgáló megoldások jellemzik. A korábban krómozott részek helyére fényezett elemek kerültek: Meteor szürke festék fedi az első és hátsó lökhárító betéteit, míg a küszöbök és a visszapillantó tükröt háza Orbit fekete színt kaptak.

A Peugeot E-3008 teljesen új orrészt kapott; teljesen újak a fényszórók és az egyedi textúrájú, háromdimenziós hatást keltő hűtőmaszk a Peugeot oroszlános emblémája körül. A GT felszereltségi szinten alapfelszereltség az új Pixel LED fényszóró-technológia, amely vékony, stílusos bura alatt kapott helyet. A Pixel LED fényszóró automatikusan szabályozza a kibocsátott fénypászmát, így anélkül világítja meg a lehető legnagyobb útfelületet menet közben, hogy elvakítaná a szembejövőket.

A Peugeot E-3008 karosszériájának vonalai és egyensúlyt kifejező arányai erősen emlékeztetnek a nagymacskák dinamizmusára és erejére, miközben kompakt, C-kategóriás méretei ellenére tágas teret biztosít az utasoknak és csomagjaiknak egyaránt. Az ikonikus oroszlános márka sikermodellje lendületes és áramvonalas SUV-dizájnt kapott.

A hagyományos ferdehátú kiképzés látványos eleme a szinte lebegő légterelő, amely kiemeli a tető lendületes vonalvezetését és optimalizálja az E-3008 aerodinamikai értékeit. Nem kevésbé dinamikus az új Peugeot E-3008 hátsó része sem, amelyen a leglátványosabb elem a jellegzetes hátsó lámpák tripla LED-dizájnja. Az új Peugeot E-3008 az Ingaro kék, az Okenite fehér, a Gyönygfekete, az Artense ezüst és a Titánszürke mellett a különösen csillogó, új Obsession kék fényezéssel is megrendelhető lesz.

Az utastérbe is jutott újdonság, hiszen az új Peugeot E-3008 a márka első olyan modellje, amely megkapja az új Peugeot Panoramic i-Cockpit® műszerfalat és kezelőfelületet. Az ívelt, lebegő hatást keltő 21”-os HD kijelző izgalmas, modern és kifinomult látványt kelt, s magába foglalja a műszerfalat, illetve a nagyméretű központi kezelőfelületet. Az utastér LED-es hangulatvilágítása nyolcféle színárnyalatban állítható, az összképet pedig a műszerfalról az ajtókárpitokra átívelő, valódi alumíniumból készült dekorcsíkok teszik teljessé.

Az egyedi formaterv és a látványos megoldások mellett a Peugeot E-3008 nagyfokú használati értéket is kínál utasainak. A Stellantis új STLA Medium padlólemezére épülő elektromos modell ideális esetben akár 700 km-es városi hatótávolságot is kínál (legnagyobb hatótávú változat), miközben 20-ról 80%-ra mintegy 30 perc alatt feltölthető. A kizárólag a franciaországi Sochaux-ban készülő újdonság három teljesítményfokozattal kerül forgalomba: lesz 210, 230 és 320 lóerős kivitel, illetve összkerékhajtás is.

A 4,5 méternél alig hosszabb kompakt ferdehátú kifejezetten hatékonyan szeli a levegőt, légellenállási együtthatója mindössze 0,28, ami az ötajtós ferdehátúak mezőnyében nagyszerű érték. Az új Peugeot E-3008 utasterében összesen 17 tárolóhely kapott helyet, amelyek összesített térfogata 34 liter, maga a raktér pedig minden változatban 520 literes. Az utastér padlója alá szerelt akkumulátor 73 vagy 98 kWh kapacitású lehet, a WLTP-szabvány szerinti hatótáv pedig kiviteltől függően 525-től 700 km-ig terjed.

A Red Dot-díjakat 2024-ben összesen 51 kategóriában osztották ki, a több száz benevezett termék összesen 60 országból érkezett. A RED Dot-díj sajátossága, hogy a termékek nem egymással versenyeznek, hanem mindegyiket saját erényei és tulajdonságai alapján ítélték meg. A Red Dot-díj több mint hatvan éve az egyik legjelentősebb elismerés a formatervezés világában, s jelenleg három kategóriában ítélik oda az arra érdemes terméknek: termékdizájn, kommunikációs dizájn és formatervezési koncepció.

A Peugeot E-3008 idei sikere már a sokadik elismerés, amelyet a francia márka kapott a Red Dot zsűrijétől. 2011-ben a Peugeot 508, 2014-ben a Peugeot 308 SW, majd 2016-ban a Peugeot Traveller is megkapta a Red Dot-díjat a termékdizájn kategóriában. Az elmúlt évtized második felében sem maradtak el a Peugeot sikerei: 2017-ben a Peugeot 3008 első generációja lett a győztes, míg 2019-ben a megújított Peugeot 508 SW lett a díjazott. S ha lehet fokozni, a Peugeot még ennél is sikeresebben kezdte az új évtizedet, hiszen 2020-ban egyedülálló módon két terméke is díjat kapott: a Peugeot 208 és 2008 egyaránt megkapta a Red Dot-elismerést. 2022-ben a Peugeot 308 hozta a már-már szokásos Peugeot-diadalt, míg egy évvel később a 408 hibrid lett a győztes.

A Peugeot formatervezőinek sokoldalúságát példázza, hogy 2017-ben szintén a termékdizájn kategóriában a Peugeot Micro E-kick elektromos roller is díjazott lett, míg 2021-ben a Peugeot által tervezett, gázzal működő vízmelegítő kazán kapta a fődíjat letisztult és időtálló formatervéért.

Related Post