Új generációval debütál a felső-középkategória királyának is tekintett Toyota Camry, amely hosszú évek óta a világ legkelendőbb szedánja és a világ tíz legnépszerűbb autójának egyike, az első darabok már meg is érkeztek a magyarországi márkakereskedésekbe. A vállalati közép- és felsővezetők kedvelt választásának számító ikonikus Camry új generációja megkapta a világ legfejlettebb, ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtását, amely a megnövelt teljesítményt és fokozott vezetési élményt a tovább csökkentett fogyasztással (4,8 l/100 km) és széndioxid kibocsátás (109 g/km) ötvözi. Mindehez a korábbinál is elegánsabb, sportosabb formavilág, „kalapácsfej” orrkialakítás és átformált LED fényszórók társulnak. Az újratervezett utastér kifinomult, modern hangulatot és prémium érzést kínál, a maximális kényelmet a Toyota legújabb multimédiás rendszerei és új, személyre szabható digitális műszeregysége biztosítja, miközben az utasok és közlekedés többi szereplőjének biztonságáról a Toyota Teammate élenjáró aktív biztonsági rendszerei és vezetőtámogató technológiái gondoskodnak.
A Camry több mint 40 éve a Toyota globális modellje, a világ elsőszámú szedánja, amely rendszeresen a világ tíz legkelendőbb autója között végez (a Toyota Corollához, Toyota RAV4-hez és a Toyota Hiluxhoz hasonlóan) és számos piacon a Toyota zászlóshajójaként szolgál. 1982-es bevezetése óta világszerte több mint 21 millió Toyota Camryt adtak el, amellyel az ikonikus szedán épp úgy a szűk elitklub tagja, amelybe azok a modellek tartoznak, amelyekből világszerte több mint 10 millió darab talált gazdára, mint a Corolla, a RAV4, a Hilux, a Land Cruiser vagy épp a Yaris.
Az új Camry megerősíti azokat a tulajdonságokat, amelyek fenntartják a modell népszerűségét a szedán felépítést más karosszériaváltozatokkal szemben előnyben részesítő vásárlók körében. A Toyota a formaterv és a vezetési élmény továbbfejlesztésére összpontosított anélkül, hogy csorbítaná a modell jól ismert, kiváló kényelmét és helykínálatát. Az autó új formavilága azonnal érezteti hatását, köszönhetően az alapját adó elképzelésnek, amelyet az „energikus szépség” névvel illettek. A külsőt tekintve a lendületes, új „kalapácsfej” orrkialakítással, az élesen átformált lámpákkal és a karosszéria hosszában végighúzódó erőteljes karaktervonalakkal. Belül az új megjelenés a vezetőben és az első utasban a nyitottság érzését kelti, és nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a kárpitok, anyagok és felületek tökéletes folytonossága révén prémium minőséget sugározzon az autó.
Az új Camry ötödik generációs hibrid technológiát használ, amely nagyobb teljesítményt, fokozott hatékonyságot és még élvezetesebb vezetési élményt biztosít. Új multimédiás rendszerek és digitális műszeregység is a csomag része, amelyek könnyebb, gyorsabb csatlakoztathatóságot és reakciókat biztosítanak. Hasonlóképpen, az új modell alapfelszereltségének részét képezi a Toyota Safety Sense legújabb generációja – a biztonságot és a vezetéstámogatást szolgáló funkciók átfogó csomagján belül.
Elegáns és kifinomult külső
A Camry elegáns és kifinomult stílusa még korszerűbb és vonzóbb lett a Toyota Egyesült Államokban található CALTY formatervező stúdiójának köszönhetően. A cél egy feltűnőbb külsős megalkotása volt, amely kifejezi a kifinomultságot, a sportosság elemét és az élvezetes vezethetőséget. A legjelentősebb változás elöl történt, ahol a Camry a Toyota új formanyelvével összhangban megkapta a „kalapácsfej” formanyelvet, amely az új Prius és C-HR modellek stílusát is meghatározza. Ez alacsonyra húzott, dinamikus arculatot kölcsönöz, amelyet a karcsú és éles szögben álló új fényszóróegységek és nappali menetfények hangsúlyoznak. A külső méretek szinte alig változtak, de a nagyobb első túlnyúlás (+30 mm) és az alacsonyabb tetővonal dinamizmust sugároz, míg az autó oldalán húzódó erőteljes vonalak a hátsó Toyota emblémánál futnak össze, egy „csúzlira” emlékeztetve. A hátsó részen is új lámpatestek találhatók, és a díszléc és a csomagtérfedél formavilága az elülső kalapácsfej formáját idézi.
Elegáns, letisztult belső kialakítás
Az újratervezett belső tér presztízst és eleganciát sugároz, modern és kényelmes légkörrel. A középkonzolon elhelyezett új multimédiás kijelzőt a körbeölelő formák a középpontba helyezték. Az új megoldás a vezető és az első utas számára egyaránt a nyitottság érzését erősíti. Nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a kárpitozáshoz és a díszítésekhez használt anyagok minősége és kivitelezése egységes legyen, harmonikus, prémium megjelenést és érzetet teremtve. Az új megjelenésű műszerfal egy kiemelkedő, szoborszerűen megformált részt tartalmaz, amely egy gitár fogólapjára emlékeztet. Emellett azonban racionális kialakítású, mivel egyetlen egységet alkot, amely egy összetett alkatrészsort köt össze.
A világ legfejlettebb ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos technológiája
A kiemelkedő vezetési élmény fontos szempont volt a tervezés során. Az új Camry 230 a legújabb modell, amely a Toyota ötödik generációs hibrid technológiája által a teljesítmény, a vezethetőség és a hatékonyság terén elért előrelépések által kínált előnyöket élvezheti. Ez az evolúciós fejlesztés egy új, nagyobb teljesítményű és jobb reakciójú lítium-ion akkumulátort foglal magában. A főbb alkatrészeket, köztük a transaxle egységet, az elektromos motor-generátorokat és az invertert a belső veszteségek csökkentése, valamint a súly- és helytakarékosság érdekében áttervezték – a rendszer 7,7 kilogrammal könnyebb lett. A bevált 2,5 literes, négyhengeres hibrid motorral kombinálva ezek a változtatások a teljes rendszer maximális teljesítményét 230 lóerőre (169 kW, ami +6%) növelik, miközben az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás 4,8 l/100 kilométerre, illetve 109 g/kilométerre csökken (WLTP kombinált ciklus). A gyorsulás erőteljesebb és egyenletesebb, közel azonnali reakcióval és jobb adagolhatósággal – kiváltképp álló helyzetből indulva. A 0-100 km/órás gyorsulás 8,3 másodpercről 7,2 másodpercre csökkent. Az akkumulátor fokozott hozzájárulása azt is jelenti, hogy a motor alacsonyabb fordulatszámon is működhet, ami támogatja az üzemanyag-felhasználás és károsanyag-kibocsátás hatékonyságát és a csendesebb működést.
A vezetési élményt tovább fokozza a felfüggesztés – elöl MacPherson rugóstag, hátul kettős keresztlengőkaros – újrahangolása, amely megnyugtató reakciót és dinamikusabb kezelhetőséget biztosít, különösen a kanyargós országutakon.
Fejlett multimédia rendszerek és digitális innováció
Az új Camry (piactól függően) az alapfelszereltség részeként a legújabb Toyota Smart Connect multimédiás rendszerrel van ellátva, amelyet egy 12,3” kijelzőn keresztül vezérelhetünk. Egyéb funkciókat is magában foglaló, továbbfejlesztett Smart Connect+ csomag is rendelhető. A Toyota Smart Connect egy felhőalapú navigációs rendszerhez is hozzáférést ad, amely folyamatosan frissül élő forgalmi információkkal és egyéb élő adatokkal is. Emellett egy intelligens hangvezérlés is a csomag része, amely a legkülönfélébb parancsokra és kérésekre is reagál. A kiváló audioélmény érdekében opcionálisan kilenc hangszórós JBL prémium hangrendszer is rendelhető. Az okostelefonok vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csatlakozással integrálhatók az autó multimédiás rendszerébe, az utastérben pedig öt USB csatlakozó áll rendelkezésre a készülékek töltéséhez és csatlakoztatásához. A vezeték nélküli telefontöltő az alapfelszereltség része. A megújult Camry egy új, 12,3”, teljesen digitális, testre szabható műszeregységgel is rendelhető. A műszeregység megjelenése és elrendezése egyaránt a vezető személyes ízlésének vagy az utazás típusának megfelelően alakítható.
Toyota Teammate biztonsági és vezetéstámogató rendszer
A Toyota Teammate biztonsági és vezetéstámogató funkciói a balesetfelismerés és -elkerülés, a vezetéssel járó terhek csökkentése, valamint a vezető éberségének és közérzetének figyelemmel kísérése terén a legújabb technológiákat tartalmazzák. Az új Camry a Toyota Safety Sense legújabb generációját alkalmazza, kibővített és kiegészítő funkciókkal, amelyeket továbbfejlesztett kamera- és radarrendszer támogat, amely megnövelt érzékelési területtel rendelkezik, és a járművek, úthasználók és tárgyak szélesebb körét képes felismerni. Ez a javított érzékelési képesség teszi az ütközést megelőző rendszert (PCS) hatékonnyá a városi forgalomban, beleértve a potenciális frontális ütközések felismerését is. A kereszteződés asszisztens immár képes felismerni a két sávon át közeledő forgalmat, valamint a gyalogosokat, kerékpárosokat és az oldalról közeledő járműveket.
A vészhelyzeti kormányasszisztens új funkcióként került be a Camry biztonsági rendszerei közé. Ez felismeri a veszélyforrást, például egy parkoló autót vagy az út szélén sétáló gyalogost, és a biztonságos kikerüléshez segítséget nyújt a kormányzásban és szükség esetén enyhén fékez, miközben az autót a forgalmi sávban tartja.
További védelmet nyújt a gyorsulásgátló, amely korlátozza a gázadást és amennyiben szükséges, fékez is, ha a vezető erőteljesen gyorsítana annak ellenére, hogy közvetlenül előtte egy akadály – például egy másik jármű – van.
A biztonságot és a kifinomultabb, kényelmesebb vezetést az adaptív sebességtartó automatika (DRCC) legújabb fejlesztései fokozzák. Az irányjelzővel összekapcsolt vezérlésnek köszönhetően az autó már akkor elkezd gyorsítani, amikor a vezető jelzi előzési szándékát. Az intelligens rendszer felismeri, ha egy másik jármű van abban a sávban, amiben előzni szeretne a vezető, és ebben az esetben nem kezd el gyorsítani. A rendszer segít elkerülni a nem szándékos előzést is, amikor nem a megfelelő oldalon előz a vezető. A lassítási asszisztens egyenletesen lelassítja az autót, amikor olyan sávba vált, ahol egy lassabb jármű van előttünk.
A DRCC immár gyorsabban érzékeli azt is, ha egy másik jármű bevág az autó elé, így a Camry egyenletesebben tudja lelassítani a járművet. Az úttest jobb érzékelése pedig nyugodtabbá és kényelmesebbé teszi a kanyarokban való haladást azzal, hogy időben beállítja a megfelelő sebességet.
Az új proaktív vezetési asszisztens (PDA) számos védelmet nyújt a kis tempójú forgalomban való közlekedés során. Három fő funkciója van:
Az akadályfelismerő asszisztens idejekorán észleli az előttünk lévő veszélyforrásokat, például a parkoló járműveket, kerékpárosokat és gyalogosokat, illetve támogatást nyújt a kormányzásban és a fékezésben, hogy az autó ne közelítse meg túlságosan az akadályokat.
A lassítási asszisztens egyenletesen lassítja az autót, amikor a vezető egy lassabb jármű mögé vagy kanyarba érve leveszi a gázpedálról a lábát.
A kormányzási asszisztens a kormányerősséget az útpálya és a vezető által a kormánykerék használata között észlelt különbségekhez igazodva változtatja, finom és természetes támogatást nyújtva a vezetésben.
További újdonság a sáv- és nyomtartó rendszer bekapcsolásakor működő vészmegállító rendszer. Ez érzékeli, ha a vezető egy ideje nem nyúlt bele a kormányzásba, nem fékezett vagy nem adott gázt. Ilyenkor hangjelzést ad és megjelenít egy figyelmeztető jelzést, amennyiben pedig a vezető továbbra sem reagál, akkor az autót egyenletesen állóra fékezi, és bekapcsolja a vészvillogót.