A Ford Focus kombi napjainkban rendre előkelő helyen végez az autóértékesítési toplistán. Ez egyszer betudható annak, hogy elég nagy számban vásárolnak céges flottákat belőle elég csak a rendőrsége vagy akár a mentőszolgálatra gondolni, ahová tekintélyes mennyiségű Focus kombit érkezett, másodszor a hétköznapi autós igényeit egy jól felszerelt Focus teljesen kielégíti.
Akinek ez mégsem lenne elég és szeretné kitűnni a sok-sok kombi közül azoknak itt a tesztünkben is szereplő Ford Focus X-Road változat. Az X-Road nem más mint egy krosszosított kombi.
a 2.0L EURO4-es 136 lóerős és 320Nm nyomatékkal rendelkező TDCI diesel motor egy hatfokozatú dupla kuplungos automata úgynevezett POWERSHIFT válton keresztül juttatja el a hajtást az első kerekekhez. A futóműve a kormányzása és a fékei is teljesen megegyeznek a széria társaival. De ha nem változott sem a hajtás sem nincs megemelt hasmagasság. Akkor mitől más ez a Focus? A változást az autó külsején kell keresni. Az autó kapott egy úgynevezett X-Road csomagot ami áll egy az első és hátsó lökhárító a küszöböket az ajtók alját illetve a sárvédő íveket beborító szürke műanyag elemekből. Ezeket az elemeket utólag szerelik fel és külön is megrendelhető ezáltal a használt Focus tulajdonosok is átszabhatják vele autójukat.
Az autó belsejében szintén nincs semmi eltérés a széria változathoz képest hacsak az nem hogy a tesztautónk kapott egy 8 hangszórós Sony prémium audio rendszert ami Bluetooth kapcsolaton keresztül a telefonunkon tárolt zeneszámokat is le tudja játszani, illetve a bőrkárpitozás.
A Focus X-Road menetteljesítményekben semmivel sem tud többet a többi társához képest, ezzel a modellel sem illik terepre menni, de mégis több nem egy sablon cég autó ami bármikor szembejöhet velünk. Ennek az autónak lett egy egyénisége.