cseh Most pálya az ausztráliai Phillip Island-i pályával együtt kétségtelenül az egyik legigényesebb pályának számít a gumik számára az elrendezés miatt. Emiatt és az elmúlt évek tapasztalatai alapján a Pirelli úgy döntött, hogy a közepes összetételű hátsó fejlesztési megoldásokra hagyatkozik a FIM Superbike világbajnokság nyolcadik fordulójában. A referenciát az SC1 A1126 jelenti, amelyet a versenyzők már az elmúlt szezonban és idén is sikerrel használtak Phillip Islanden, míg az új kiegészítő a C0567, amely további fejlődést jelent az állandó teljesítmény és szerkezeti szilárdság tekintetében.

 

WorldSBK

  • Elülső: a lágy SC0-t elvetették, mert nem alkalmas erre a sávra. A Pirelli a két standard megoldásra támaszkodik, nevezetesen a közepes SC1-re és a kemény SC2-re. Minden versenyzőnek 8 abroncs áll rendelkezésére mindkét opcióból.

 

  • Hátsó: két fejlesztési megoldás érhető el, mindkettő közepes összetételben. A C0567 specifikációjú SC1 abszolút debütál a versenyben, ugyanolyan összetételű, mint az A1126-é, de más a felépítése azzal a céllal, hogy javítsa a teljesítményt és a konzisztenciát nagy munkatartományokon mind a szabványos SC1, mind az A1126 specifikációhoz képest. Utóbbi 2022-ben debütált a Mandalikánál, majd Phillip Islanden 2022-ben és 2023-ban is a leggyakrabban használt megoldás volt. A standard megoldáshoz képest az A1126 robusztusabb szerkezettel rendelkezik, amelyet magas hőmérsékletre is terveztek. Jó kompromisszumot kínál a nagy teljesítmény és az alacsony kopás között. A Superpole és Superpole Race versenyeken a versenyzők használhatják a szabványos SC0-t, amely csak erre az alkalomra váltja fel az általánosan használt SCQ-t.

WorldSSP

  • Az elülső két SC1 megoldás megerősítést nyert: a standard a WorldSSP osztályhoz 120/70 méretben és a WorldSBK által használt 125/70 méretben. Hátul a Pirelli a szabványos SC0-t vagy az SC1 A1128 fejlesztést kínálja, amelyet a 2022-es és 2023-as Phillip Island-i versenyeken az összes versenyző átvett, és amely ugyanazt a vegyületet használja, mint a standard SC1, de masszívabb szerkezetű, amelyet magas hőmérsékletre is terveztek.

A gumiabroncsok kiosztásával kapcsolatos további részletek a sajtóközleményhez csatolt műszaki adatlapokon találhatók.

 

Hasonlóságok Most és Phillip Island pályák között

„Bár különböznek egymástól, a Most és a Phillip Island-i pályáknak van néhány hasonlóság, ami miatt a két legigényesebb pálya a gumiabroncsok tekintetében a naptárban, és bizonyos tekintetben egymás tesztterepét jelentik a gumik tekintetében. Az elmúlt néhány évben a Most olyan modernizációs munkákon ment keresztül, amelyek biztonságosabbá és modernebbé tették, de továbbra is klasszikus és gyors elrendezésű pálya maradt, mint a Phillip Island: régi stílusú pályák, amelyek mindig látványos versenyzést kínálnak. Tekintettel ezek sajátosságaira, jobb a hátsó fejlesztési megoldásokra összpontosítani, amelyeket kifejezetten robusztusabb szerkezet és nagyobb teljesítmény-konzisztencia biztosítására terveztek. Ezért nem véletlen, hogy a legtöbb referenciamegoldásunk az SC1 A1126 for Superbike és az A1128 for Supersport. mindkettőt már sikeresen használták a Phillip Island pályán rendezett utolsó két fordulóban. Az új fejlesztésű SC1 C0567 ehelyett úgy lett megtervezve, hogy még jobb teljesítményt nyújtson, mint az A1126, és ha ez beigazolódik, minden bizonnyal a jövő évi ausztrál fordulóra is érvényes opció lehet. „

Related Post